woensdag 23 september 2015

Google Optimalisatie; Hoe zet je dit goed in?


Veel bedrijven willen graag goed gevonden worden in Google, maar hoe kun je dit nou goed inzetten? Voor zoekmachineoptimalisatie zijn 3 componenten van belang, te weten inhoud, techniek en populariteit. Door een goede afstemming hiervan kun je zeer goed vindbaar op Google worden en Google optimalisatie dus goed toepassen.

Google optimalisatie: Inhoud

Met de inhoud wordt de content van de website bedoeld. De tekst die je op je website hebt tot en met alle afbeeldingen. Deze moet je allemaal zo inrichten zodat je de juiste zoekwoorden er in verwerkt. Wel moet je oppassen dat je niet teveel zoekwoorden op je pagina’s plaatst, omdat Google dit als spam ziet. Hierdoor zal je een ban krijgen en zakken in de resultaten.

Google optimalisatie: Techniek

De techniek van een website is ook belangrijk. Gebruik je verschillende title- en meta-tags, en maak je ook goed gebruik van H1 & H2 titels? Allemaal belangrijke technische aspecten die van belang zijn bij Google optimalisatie.

Google optimalisatie: Populariteit

De populariteit van je website wordt bepaald door het aantal links dat van een andere website naar jouw website verwijzen. Google ziet dit dan als positief voor je website, en beloont je dan omdat andere sites jouw website vermelden. Dit moet natuurlijk ook met mate gedaan worden, aangezien Google het ook weer niet als spam gezien mag worden. Door het goed inzetten van linkbuilding kun je een stijging inzetten in de zoekresultaten.

Wie verzorgt mijn Google optimalisatie?

Er zijn verschillende internet marketing partijen die gespecialiseerd zijn in het goed inzetten van een zoekmachineoptimalisatie-campagne. Kijk hierbij goed naar de certificeringen, omdat sommige bedrijven massaal gaan linkbuilden en zoekwoorden gaan plaatsen. Dit wordt dan als spam gezien, en je zakt dan ontzettend hard met je website in Google. Hierdoor is het dus belangrijk dat je goed kijkt welke partij je kiest.


Ontdek hier de laatste internet marketing tips en trends!

Let’s Go killer contentstrategie die past bij je merkwaarden

Waarom heb je een contentstrategie nodig?

Ziet Google jou als mobielvriendelijk?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten